Saturday 22 March 2014

Bukan aku tak serius.

Bismillahirrahmanirrahim...

Ya, sebenarnya bukan aku tak serius..
haha.. lucu juga bila acap kali akhwat kata "bila la ko mau serius ne?"... "ne lagi sorang ne, bila la mau serius?"..

bukan kata aku tak nak serius, memang aku akui aku selalu bergurau, mengolok n ect.. hihi.. and I will not say 'memang begitulah aku'...

I'm melancolic, sangat bermain dengan perasaan dan hati.. sebenarnya aku ada perasaan, cepat tersentuh, cepat menangis dan sangat melankolik sebenarnya.. tapi, aku sangat bersyukur, bersama sifat melankolik ini, Allah anugerahi aku dengan sifat pleghmatik yang damai... dua karakter inilah yang sudah menyeimbangkan hidup ku selama ini. Andai tersentuh melankolik ku, pasti pleghmatic mampu memujuknya. Do you see that? sebab itulah, kebanyakkan masa, aku selalu suka bergurau.. kerana aku telah terpujuk oleh aku.

it seems maniac to me.. hihi ^^

Gunakan personality anda dengan semaksimum mungkin dalam menguruskan diri, study, dakwah dan sebagainya. Insyaallah walau apa pun personality yang Allah kurniakan ini adalah berguna buat kita dan xkan salah perhitungan Allah itu. Tinggal lagi sama ada kita mampu menggunakannya dengan baik atau tidak.

wallahuwa'lam. :)

No comments:

Post a Comment