Tuesday 18 December 2012

BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM...

Bismillahirrahmanirrahim...

hamba harap yang terbaik dariMu ya Allah~
dalam kekuasaan Mu jua segala yang ada pada diri yang kerdil ini..
ya Allah jagakan hati ini
yang menjadi raja dalam diri ini
andai baik, maka baiklah seluruh jiwa
andai buruk, maka buruklah seluruh jiwa
hamba mohon agar hati ini sentiasa dekat padaMu
moga setiap jalan yang hamba lalui tidak lepas dari bersamaMu
sentiasa dalam ketenangan hakiki
sesungguhnya mengingatiMu 
menumbuhkan ketenangan yang luar biasa
sungguh Engkau maha pengasih lagi maha penyayang
ya Allah, kuatkan diri ini dalam menghadapi ombak kehidupan
agar tidak lemas dilautan kefanaan dunia yang dalam
agar setiap nafas bersama kekuatanMu
ya Allah sungguh setiap apa yang Kau jadikan bersama hikmahnya
turunkan di dalam hati ini rasa kecintaan padaMu lebih dari kecintaan manusia
tanamkan dalam hati ini rasa rindu padaMu lebih dari kerinduan insani
tidak mampu ku nafi, mengingatiMu ketenangan abadi
namun tidak mampu ku nafi fitrahku yang sering lupa
kadang-kadang aku lupa Kau sentiasa ada
kadang-kadang aku tidak bersandar padaMu
kadang-kadang aku menyalahkanMu
kadang-kadang aku lupa apa tugas ku
dan kadang-kadang aku lupa ak hanyalah hambaMu
tidak layak kuterima semua nikmatMu ini ya Allah
namun kasih sayangMu mendahului kemurkaanMu
ampunilah hamba ya Allah...
sungguh Engkau maha Pengampun...

No comments:

Post a Comment