Friday 10 June 2016

Timelapse

Ndak sedar rupanya sudah tua...
Its been 21 years ++

Mama ku cakap, sudah layak kawin~ haha

Biasa la, zaman sekarang semua mau cakap pasal kawin, jumpa maci tanya begitu, jumpa paci tanya begitu juga  lagi-lagi kau balik kampung, tambah lagi kazen2 kau yang sebaya dengan kau semua suda ada calon.. haha.. tahniah la~

Alamak, panjang pula bahas pasal tu.. kikiki

Bila scroll down balik semua benda yang aku tulis di blog ni, rasa lucu jak.. betapa kebudak-budakannya dulu, entah siapa yang menginspirasi untuk berkarya di dalam blog ni.. sebab bukan jenis menulis pun, jarang lah~

Selalu buka pun time study week, macam sekarang lah, patut la aku suka godek blog dan tiba2 rajin buat entry.. haha, ni sebab case tepu sudah membaca nota berjela..

Heh, sungguh ndak sama masa sekolah menengah dan sekarang, kadang2 rindu masa sekolah dlu, rindu suasana, rindu orang2 dia... huaaa���� aku dah kenapa?

Ya lor, sekarang semua sudah besar panjang, bertebaran di merata dunia..

Sebab apa ni tiba2? Haha.. makin besar makin banyak tanggungjawab perlu di galas.. tu yang kalau boleh mau jadi kanak2 sentiasa, weh, kadang2 terfikir mau kawin awal sebab sweetkan, tapi disebalik ke'sweet'an tu, banyak lagi tanggungjawab besar tersembunyi, macam iceberg... atasnya sikit syak nampak  di bawah dia bongkah besar gedabak kita x nampak, bukan tu jak, banyak lagi tanggungjawab as anak, student, rakyat malaysia dan paling penting as a muslim..

Alhamdulillah, Allah ni maha pengasih dan penyayang, dalam ramai2 manusia Allah pilih aku untuk di sentuh tarbiyah.. persoalannya kenapa aku? Ni soalan dulu mula2 tarbiyah.. haha *poyo* aku masih ingat Murobiyah aku cakap, tak rasa best ke Allah pilih kita, sedangkan kalau makhluk Allah pilih kita contoh macam TNC pilih kita jadi pemenang duk satu kerusi makan dengan dia, weh.. bangga kott! Samalah sepatutnya perasaan kita terhadap decision Allah memilih kita, jadi harus bersikap seperti orang yang terpilih.. berat tanggungjawab, ya memang! Tapi syurga itu manis wal mahal. Takkan dapat syurga untuk orang yang bersenang lenang di dunia.. maka harus wujud namanya PENGORBANAN. Tengok jak lah, cuba tanya orang2 yang bercinta tu mesti masak sudah dengan pengorbanan, korban duit dan sebagainya, bukti lain ibu bapa, sanggup korban apa sahaja demi anak yang dicintai.. begitu pula demi cinta Allah, hal yang sama perlu kita lakukan.

Sebenarnya, sangat bersyukur la mau cakap, masih dipilih sampai hari ini, hari esok masik kita pun ndak tau.. Tapi, satu janjiku, TAKKAN BERPALING DARIMU.

Doakan aku istiqomah sampai mati.

No comments:

Post a Comment