Thursday 4 October 2012

SEM 2~ it differ in many ways..

Bismillahirahmanirrahim... :)

"zack kuliah 1..while all of le roomies got kuliah 2..neyh!!ada la yg nangis p kuliah sorang2 ni~~ XD cc: @nurzakiahZ"

this becoming sem 2, smua kuliah, tutorial, n lab kena rombak... well, ini lah bnda yang ak x suka~ smalam syiqa text ak n ckp yang kami 1 lab, so ble satu grup balik masa lab... so means, kmi 1 kuliah la.. hehe:) then tanya dy ak kuliah, ttrial n lab apa??

"ko kuliah 1, tutorial 4. lab 1"

owh well, still okay... but then, she said yang dorg2 (i means le roomies) smua kuliah dua~ huh... ak tersentak GILA! uh..seruwis, sdih~ ah, trus xda mood mw buat apa2 benda...

**********************************

Ok, ak tw msti ada kebaikan n hikmah knapa jadi mcm ne coz evrthg hppn for a reason~ tp, syes rasa sdih bla trpisah dgn kwn2 yang ak rapat... dah tu, sorang2 pula... ak x suka jadi mcm ne~ btw, sampai bila mw meratapi kesedihan n mw berduka kan zack, grow up! life must go on..

"Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. (Surah. Al Baqarah:216)"

so this is it~

"...hadapi dengan senyuman..
smua yang terjadi biar terjadi
hadapi dengan tenang jiwa
semuanya kan baik-baik saja.."


Yang jelas, apa pun yang ada pada diri kita, maka berbaik sangkalah kepada Allah SWT, bahawa itu semua yang terbaik untuk kita. Sesuatu yang kita suka atau kita benci semuanya tidak lain merupakan nikmat sekaligus adalah ujian kepada kita. Terimalah apa yang ada pada diri kita. Jangan membenci apa yang berlaku pada diri kita, kerana boleh jadi semua itu adalah yang terbaik untuk kita.

Jika kita sudah mampu menerimanya dengan lapang dada, hidup akan lebih bersemangat dan ceria, kerana tidak ada lagi istilah gagal di dalam kamus kehidupan kita. Hidup akan lebih tenang dengan segala kekurangan yang ada di dalam diri kita. Tidak ada kebimbangan kerana semuanya diserahkan kepada Allah untuk memberikan yang terbaik bagi dirinya. Allahu a’laam……


:.may Allah bless:.

No comments:

Post a Comment